keskiviikko 4. huhtikuuta 2012

Hyviä aikomuksia

Käsityöblogissani on ollut luvattoman hiljaista luvattoman kauan. Kun ei ole ollut aikaa tehdä käsitöitä, ei ole ollut blogattavaakaan.

Viime aikoina olen sentään neulonut ihan omaksi ilokseni ja tarpeeseen: sukkia, kaulahuiveja, pipoja - sellaista ihan tavallista vain. Neulominenkin on ihan hauskaa, kun sitä voi tehdä miltei missä vain, vaikka television ääressä tai bussimatkoilla. Työmatkatkin taittuvat joutuisasti puikkoja heilutellessa. 

Tilkkutyöt kuitenkin houkuttelevat jälleen. Teen tilkkutyöni koneella, joten niitä voin tehdä ainoastaan silloin, kun minulla on aikaa ja tilaisuus levittää kangaskasat valloilleen. Lukuisat keskeneräiset työt odottavat valmistumista. Myös uusia ideoita putkahtelee kaiken aikaa mieleeni. Jos antaisin ideoiden muhia jonkin aikaa. Samalla karsiutuisivat kaikkein hassuimmat ja epäkäytännöllisimmät ja jäljelle jäisivät käyttökelpoisimmat. Yksi on kuitenkin varma: minun tekisi mieli päästä eroon epämääräisimmistä tilkkukasoista, joita olen säilönyt kaappiin odottamaan parempaa aikaa. Ja toinenkin asia on totta: minulla on yllinkyllin kankaita. Ne pitää käyttää hyödyksi - pitäisi vain ryhtyä tuumasta toimeen. 

Pinterest on muuten hyvä apuväline. Sinne voi kerätä itselleen ideapankin, josta voi noukkia virikkeitä omiin töihin. Tosin tämän kirjan pinnaaminen ei onnistunut, olisin saanut kaupanpäällisiksi tukun muitakin kirjoja, joista ei ole niin väliä.  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti